Subject: FW: Kauksi fiidri 20kV rekonstrueerimine Tööprojekt LR8973_TRAM märkused_09.05.2024
From: "Ivo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Aug 2024 17:34:31 +0300

Tere

Edastan projekti kooskõlastuse taotluse uuesti.

Paraku töö mõnda aega seisis ning siis oli raskusi teeprojekti saamisega.

Korrektuurid on sisse tehtud vastavalt Arvo Veltriga toimunud koosolekule. 
IKÕ plaanid saadan siis, kui projektlahendus on sobilik.

Dokumendid on mahupiirangu tõttu lisatud Onedrive keskkonda:

Transpordiamet <https://1drv.ms/f/s!Aufzu56UAwSvhYUkGLecpXaIG1j13w?e=W0NE9b>

Lugupidamisega,

Ivo Rohula

Projekteerija

Stromtec OÜ

56761280

From: Arvo Veltri <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 9, 2024 11:59 AM
To: Ivo <[email-masked]>
Subject: Kauksi fiidri 20kV rekonstrueerimine Tööprojekt LR8973_TRAM 
märkused_09.05.2024

Teie 12.04.2024

Meie 09.05.2024 nr 7.1-2/24/6304-1

Ivo Rohula

Stromtec OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elektripaigaldiste tööprojekti nr 23-92_LR8973

kooskõlastamisest keeldumine riigitee nr 13111 tee piirides

Alutaguse vallas Ida-Virumaal

Olete Transpordiametile (TRAM) esitanud kooskõlastamiseks elektripaigaldiste 
ehitusprojekti, OÜ Stromtec  töö nr 23-92_LR8973 „Kauksi fiidri 20kV 
rekonstrueerimine ja Rannasalu tee 113 liitumine Alutaguse vald, Ida-Viru 
maakond“ (edaspidi Projekt) tööprojekti staadiumis.

Elektripaigaldiste, madalpinge ja keskpinge maakaablite, elektrikilpide, 
alajaamade (edaspidi tehnovõrgud)  projekteerimistööd ja ehitustööd on ette 
nähtud riigitee nr 13111 Kauksi – Vasknarva km 5,57-11,42 tee piirides 
(teemaal) ja tee kaitsevööndis Alutaguse vallas Ida-Virumaal.

Tehnovõrgud on riigitee nr 13111 teemaale kavandatud km 6,23-10,82, km 
11,16-11,41, km 14,27-14,41 ja km 14,66-14,87.

Tutvunud esitatud materjalidega ja koondanud Transpordiameti (edaspidi TRAM) 
sisemisel kooskõlastusringil tulnud märkused ei pea võimalikuks esitatud 
Projekti kooskõlastada ning esitame informatsiooni, oma märkused ja 
ettepanekud Projekti täiendamiseks riigiteede tee piirides (EhS § 99 lg 3):

1.      Üldised nõuded tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede tee piirides 
kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu 
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise 
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest: „ 
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/projekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) , 
asub: 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#tehnovrgud> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#tehnovrgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda 
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub: 
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil> 
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki 
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast (vt 
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Enne riigitee teemaale sisenemist tuleb alati kaaluda alternatiivseid 
lahendusi (sh naaberkinnistud). Tuleb arvestada, et riigitee teemaad saab 
kasutada ainult tee toimimise vajadustest üle jääva vaba maa olemasolul. 
Vastavalt riigivaraseaduse § 15 lg 2 ei anta riigivara kasutamiseks, kui 
kasutamiseks andmine raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara 
otstarbekohast kasutamist või muudaks selle võimatuks.

2.      Üldised märkused:

2.1. Projekti koosseisust puuduvad riigitee teemaal asuva tehnovõrgu IKÕ 
joonised – palume esitada;

2.2. Riigitee nr 13111 kruuskattega tugipeenra laiuseks tuleb arvestada 
1,0-1,5 m

2.3. Maakaablid tuleb paigaldada maksimaalselt riigitee teemaa piirile 0,5 m 
piirist.

2.4. Lahtiste kaevikute kavandamisel riigitee teemaal, haljasalal tuleb 
lähtuda alltoodud geomeetriast:

Ja arvestada nii, et varisemisnurk ei ulatuks riigitee muldkehasse (nõlva 
või tugipeenrasse).

2.5. Riigitee tee kraavidesse, piki kraavi tehnovõrke palume mitte 
projekteerida.

2.6. Riigitee teemaal kui minnakse mahasõitudest läbi lahtise kaevega tuleb 
esitada taastamise projektjoonised (tüüpjoonis) ja näidata taastamise ulatus 
kõikidel mahasõitudel:

2.7. Projekti Joonistel puudub informatsioon kõikide riigitee truupide kohta 
(materjal, diameeter, kõrgusarvud – sisse/väljavool, katte kõrgusarv)

Samuti puudub informatsioon millises sügavuses on tehnovõrk ristumisel 
truubiga, kraaviga – peab olema min 1,0 m truubi, kraavi põhjast ja 
ristumisel kraaviga see sügavus +/- 2,0 m ulatuses kraavi maapealsest 
(ülemine serv) väliskontuurist.

2.8. Puudub informatsioon riigitee teemaal olevate mahasõitude all olevate 
truupide kohta (materjal, diameeter, kõrgusarvud) ja informatsioon kaabli 
sügavuse kohta selles kohas

Mida tähendab, kuidas mõista informatsiooni  „Lahtikaevatav ala 2+2m2“ – kus 
on kaeve ette nähtud (tingmärk) ?

9.	Kindlasti ei nõustu jaotuskilbi paigaldamisega mahasõidu truubi otsa:

Palume projekti täiendada, lisada puuduvad materjalid ning esitada uuesti 
kooskõlastamisele aadressil: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  .

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Ivo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 12, 2024 6:50 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Alutaguse Vald <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Kauksi fiidri 20kV rekonstrueerimine ja Rannasalu tee 113 
liitumine. Alutaguse vald, Ida-Viru maakond. Tööprojekt LR8973

Tere

Palume kooskõlastada elektripaigaldise projekt, millega on ette nähtud 
teostada: Kauksi fiidri 20kV rekonstrueerimine ja Rannasalu tee 113 
liitumine. Alutaguse vald, Ida-Viru maakond. Tööprojekt LR8973

Projekti eesmärk on piirkonna elektrivõrgu varustuskindluse suurendamine. 
Projektiga demonteerime keskpinge õhuliini ning asendame selle uue 
maakaabliga. Samuti asendame vanad alajaamad ja seoses sellega 0,4kV 
elektrivõrgu ühendused.

Dokumentatsioon on suure mahu tõttu laetud Onedrive keskkonda ning on 
kättesaadav siit: 23-92 14.01 426290 Katase, Rannasalu tee, 113, 1 osa. 
LR8973 <https://1drv.ms/f/s!Aufzu56UAwSvhJA2xx08mSnv1qIghg?e=9tEalQ>

Tingimused on keerukad, kuid objekt on lahendatud projekteerija nägemuse 
järgi võimalikult parimal moel.

Palun sobivusel anda nõusolek digiallkirjastades dokumendid või meili teel 
vabas vormis.

Lugupidamisega,

Ivo Rohula

Projekteerija

Stromtec OÜ

56761280